Thursday, April 17, 2008

Tuesday, April 1, 2008

SENARAI PRODUK BELANDA yg perlu di boikot reramai

salam...apa lagi yg korang tggu...jom kte boikot reramai..kuasa membeli ditgn kita..ajar diorg sket..bru diorg tahu...ape lagi..takyah tggu tahun depan..mulakan dgn langkah yg kecil ini..aku percaya bnyak lgi yg akan dtg in future..apa lagi ..AYUH!!!

  1. Dutch Lady - Susu
  2. Ferrero Roche - Coklat
  3. Wall’s - Ais Krim
  4. Ing -Insurans
  5. Planta -Magerin
  6. Lady’s Choice -Magerin
  7. Lipton -Teh
  8. Shell -Minyak
  9. Knorr -Perisa Makanan
  10. Dove -Mandian
  11. Sunlight -Magerin/Pencuci Pinggan
  12. Radiant -Deodoran
  13. Rexona -Deodoran
  14. Ponds -Produk Kecantikan
  15. Kieldsens -Coklat
  16. Slimfast -Produk Pelangsing
  17. Lego -Kismis
  18. Philips -Barangan Elektrik
  19. Duyvis -Makanan Ringan
  20. Gouda -Keju
  21. Robin -Pencuci Lantai/Pakaian
  22. Ariel -Pencuci Lantai/Pakaian
  23. Omo -Pencuci Lantai/Pakaian
  24. Labello -Lip Balm
  25. Pickwick -Teh
  26. Venz -Mentega Coklat
  27. Kinder Bueno -Coklat
  28. Unilever -Syarikat
  29. Dumex -Susu Tepung
  30. Nutricia -Susu Bayi
  31. Sunsilk -Shampoo
  32. Fair & Lovely -Produk Kecantikan
  33. Lux -Mandian
  34. Vaseline -Lip Balm
  35. Cif -Pencuci Lantai
  36. Surf -Pencuci Kain
  37. Wishbone -Pencuci Kain
  38. Doriana - Keju Krim
  39. Bertolli -Minyak Masak
  40. Clear -Shampoo
  41. Breeze -Pencuci Kain
  42. Sun -Pencuci Kain
*list nih di amik daripada persatuan pengguna ISLAM Malaysia 2008
Sebarkan kepada semua..sekian..papai~

FITNA satu penghinaan


salam...tuhan dh pernah brfirman dlm alQuran..org yahudi dan nasrani nih takkan berpuashati sampai bila2 sehingga kita ni ikut cara diorang..jadi filem Fitna arahan Geert Wilders ni adalah satu cara org kafir nih untuk membangkitkan sentimen anti-islam yang maha kuat di seluruh dunia dibantu oleh kehebatan internet untuk menyebarkan bnde nih.

bagi aku..diorang nih memang kurang haja..kalau la waktu nih perlu untuk aku pergi berperang..konfem aku pegi barisan paling depan sekali walaupun aku nih bukan la sorang yang alim sgt. Tapi agama tetap aku junjung atas kepala aku ni.



Tak sempat kita di hina dengan filem Fitna tuh. Keluar pulak org Jerman yang mementaskan teater daripada buku yang ditulis oleh Ahmed Salman Rushdie seorang penulis daripada UK. Dia nih tulih dalam novel ni yang menceritakan bahawa apa yang Nabi Muhammad bawak tuh suma tipu dan sume tuh adalah perdayaan Syaitan yang didakwa Nabi sebagai Jibril a.s...Tapi kita sebagai org Islam langsung x percaya semua tuh dan ni mmg satu penghinaan yang besar bagi kita.

Walaupun aku nih sorang yg bukan lah hebat sgt dalam agama dan bukan la org yang baik2..tapi..bagi aku nih sume dah melampau.

Wahai saudara2ku marila kita sume bangun. Kite fuck Belanda. Kite fuck org2 yg menghina Islam. Boycott barang2 diorang. Aku percaya nih suma satu permulaan je. Banyak lagi cabaran yg akan datang. Yang penting kuatkan pegangan dan iman kita dgn Islam. Lagi satu jgn nak ngade2 smbut April Fool's ..Sehingga lain kali..papai~